Lithuanian Belarusian English French German Italian Latvian Polish Russian Spanish
Spausdinti

Tau, Mokytojau,

Autorius Administrator.

Tau, Mokytojau,
 
Apgaubia žemę sutemos rugsėjų
Ir byra žvaigždės vienišos pernakt...
O ankstų rytą Tu kaip Prometėjas
Skubi mokyklos žiburį uždegt.
 
Išdalini save po kibirkštėlę,
Nes Tu žinai,
Kad vieną rytą vėlei
Pakils į saulę Tavo mokiniai...


Spausdinti

Mes ,,Lazdijų ruduo 2012 šventėje“

Autorius Administrator.

     Rugsėjo 21 d. dalis devintokų, septintokė Aida ir biologijos bei muzikos mokytojos dalyvavo Lazdijuose rengiamoje šventėje ,, Lazdijų ruduo 2012“. Vyko parodos, žaidimai, amatų mugė. Veisiejiškiai kalė draugystės kardą, savanoriai rodė ginkluotę. Mes, kaip ir daugelis kitų mokyklų moksleivių, atlikome trumpą programą. Vėliau nuvykome į pasienį, kur susipažinome su naujausia ugniagesių technika. Šventėje dalyvavo Lazdijų meras A. Margelis ir seimo narė J. Degutienė.
     Smagiai praleidome laiką ir susipažinome su senoviniais jotvingių papročiais.
Indrė Kukučionytė
9 klasės mokinė

 

Spausdinti

Vasaros poilsio stovykla: „Svajonių šalis“

Autorius Administrator.

Galime džiaugtis, kad šią vasarą įgyvendinome vaikų svajonę – suorganizavome vasaros poilsio stovyklą. „Svajonių šalis“ – taip pavadinome savaitę praleistą kartu su vaikais. Norėjome, kad šioje dienos stovykloje vaikų svajonės taptų realybe. Kiekviena diena buvo pilna įspūdžių, kelionių ir užduočių. Pirmąją stovyklos dieną vaikai gavo užduotį sukonstruoti svajonių medį. Kartu su vaikais pagaminome medžio lapus kuriuose, mūsų kelionėse sutikti žmonės, rašė savo svajones.


Spausdinti

„Poezijos pavasaris 2012”

Autorius Administrator.

Tikslas: pasveikinti renginio dalyvius.
Uždaviniai:
  • susipažinti su „gyvais“ poetais;
  • gėrėtis poetišku žodžiu;
  •  mokytis bendrauti, elgtis tarp suaugusių.
Kad šventė vyksta jau ne pirmus metus, žinojome, nes pernai čia taip pat lankėmės. Visi džiaugėmės, kai gavom žinią, jog esam ir šiais metais čia laukiami.
Į Demeniškius atvykome gerai nusiteikę ir atvežėm lauktuvių: programėlę, kuri skirta mūsų krašto pavasario šventėms paminėti. Mus pasitiko šios sodybos šeimininko, rašytojo Romo Sadausko žmona ir šauniai papuoštas arkliukas. Vyko poezijos skaitymai po klevu. Čia gyvai matėme Juozą Šalkauską, kuris vis sklaido rytinę spaudą televizijoje. Klausėmės Romo Sadausko nostalgiškų eilių, Almos Karosaitės žaismingų eilėraščių vaikams, išgirdome ir aklo poeto skaitomas eiles, ir poeto iš Telšių klausėmės.
Sodinome liepaitę - mums buvo patikėta didesnė šios ceremonijos dalis. Na, o mūsų pasirodymas visus taip sužavėjo, kad liko nepaprastai nustebę ir, žinoma, laimingi.
Prisikirtome bandų ant lakštų, saldumynų, prisiragavome beržų sulos ir, prisisupę sūpynėmis, jau vėloką vakarą traukėme namo. Atsisveikinant turėjome pažadėti, kad ir kitais metais gegužy ir vėl susitiksime čia, Demeniškiuose, Romo Sadauso sodyboje, šventėje „Poezijos pavasaris 2013”.
Už galimybę susitikti su poetais, už transportą ir lauktuves esame labai dėkingi Veisiejų miškų urėdijos urėdui Zenonui Želioniui ir Kapčiamiesčio girininkijos girininkui Rimantui Pileckui.
 
„Girinukų“ būrelio nariai ir
vadovė Birutė Dambrauskienė

Spausdinti

Viešnagė „Žaliakalnio lentpjūvėje“

Autorius Administrator.

Tikslas: pasižiūrėti, kur iš miško keliauja medis.
Uždaviniai:
  • mokytis atpažinti medienos rūšį iš kvapo ir spalvos;
  • ugdyti susidomėjimą verslu;
Būrelis „girinukų“ gražią gegužės popietę patraukėme į užmiestį. Ne šiaip sau, o apsilankyti Lauro („Girinukų“ būrelio nario) tėvelių didžiulėje medžio apdirbimo įmonėje. Mus pasitiko, kaip visada gerai nusiteikęs, Lauro tėtis Gintaras, kuris vadovauja visiems čia vykstantiems darbams. O jų – marios! Kai pamatai neapglėbiamų rąstų „kalnus“, pagamintų lentų dailiai sudėtus statinius ir didžiausias kupetas medžio drožlių, tai net kvapą užgniaužia. Tada giliai įkvepi oro, prisotinto medžio kvapu ir pamanai: čia tai bent!
Įdėmiai išklausę gaspadoriaus pasakojimų, sužinojome, kad čia net namai mediniai statomi. Nustebome, kad Orliukų lentpjūvėje pastatytas namas jau nukeliavęs į Suomiją, Norvegiją, Vokietiją, Lenkiją.
Lentpjūvėje triūsia darbininkai. Darbas vyksta nenutrūkstamai: vieni atveža rąstus, kiti prižiūri modernią medžio apdirbimo įrangą, kurios pagalba gimsta įvairių dydžių lentos, dar kiti iš rąstų stato namus. Įdomu buvo stebėti vis kitokio medžio lentas. Jos visos buvo skirtingų spalvų: gelsvų, rausvų ir beveik baltų.
Apžiūrėję lentpjūvę, buvome pakviesti apsižvalgyti po žaliąją oazę šalia šeimininkų namo. Čia puikuojasi daugybė egzotiškų augalų. Vienas iš jų – pačių iš Afrikos parsivežtas kaktusas.
Padėkojome Gintarui. Įsiamžinome, kad patirti įspūdžiai išliktų ilgam. Džiaugėmės šios jaunos šeimos sėkmingu verslu. Buvome apdovanoti šios įmonės tušinukais ir žodiniu palinkėjimu: „Mokykitės dabar, nes gali būti vėlu“.
Spausdinti

„Kartą gyveno Emilija...“

Autorius Administrator.

Kūrybiško mokymosi projekto aprašymas
Pateikite projekto aprašymą, atsakydami į visus žemiau pateiktus klausimus.
Galite naudotis informacija iš planavimo formos B dalies, patys mokiniai gali aprašyti mokymosi projektą. Stenkitės tilpti į 1 psl.
 
Mokyklos pavadinimas:Kapčiamiesčio Emilijos Pliaterytės pagrindinė mokykla
Kūrybiško mokymosi projekto pavadinimas:Vaikų kūrybos siena „Kartą gyveno Emilija...“
Kuruojantis mokytojas: Virginija Kaminskaitė
PROJEKTO APRAŠYMAS
Kūrybiško mokymosi projekto tyrinėjimo sritis, kokius iššūkius sprendžiate, ko siekiate?
Pagrindinė tyrinėjimo sritis – tai vaizduotės, kūrybiškumo, bendravimo ir bendradarbiavimo skatinimas, įsigilinant į E. Pliaterytės biografiją ir gyvenimą bei perteikiant šią temą per vaizduojamąjį meną. Visiems vaikams E. Pliaterytės istorija yra įdomi ir aktuali. Todėl nuspręsta pabandyti kartu su vaikais atskleisti E. Pliaterytės nežinomus biografijos momentus, lavinti jų vaizduotę, perteikti jų sukurtas istorijas per piešinius ant sienos.
Kokie mokiniai dalyvauja projekte?
Projekte dalyvauja 5-6 klasių mokiniai.
Aprašykite veiklas, kokiomis priemonėmis siekiate tikslo, kokius metodus naudojote:
Projekto veiklos susijusios su istorijos dalyku, lietuvių kalba, matematika, daile ir technologijomis. Per istorijos pamokas ir kartu su kuriančiu praktiku vaikai gilinsis į Emilijos gyvenimą, ieškos įdomių momentų. Kartu su lietuvių kalbos ir istorijos mokytojais bandys patys sukurti istorijas. Patys išsirinks ir nuspręs, ką norės iliustruoti. Kartu su dailės mokytoja ir kuriančiu praktiku vaikai pieš eskizus, kartu juos aptars, vertins. Padedami tėvų, matematikos mokytojos bei kuriančio praktiko, apskaičiuos plotą ir paruoš sieną tolimesniems darbams. Kartu su dailės ir technologijų mokytojais bei kuriančiu praktiku vaikai pieš ant pasirinktos sienos.
Aprašykite 2- 3 ryškesnes patirtis, įsiminusius užsiėmimus, pacituokite mokinius, mokytojus, kūrėjus, tėvus:
Kapčiamiesčio Emilijos Pliaterytės pagrindinėje mokykloje penktokai ir šeštokai susipažinimui su kūrybos agente Agne susiskirsto po du ir pristato vienas kitą, pasakydami draugo vardą ir kokį nors faktą apie tą draugą. Po to žaidžia žaidimą komandomis, kurio metu apsitarę išrenka tris svarbiausius dalykus, kurie reikalingiausi bendravimui. Tai pagarba, meilė, mandagumas. Prie viso to popieriaus lape ką nori nupiešia. Po to sustoja rateliu, susiskirsto po du ir žaidžia įspūdingą žaidimą, kuriame vienas skulptorius, kitas molis. Reikia nulipdyti iš molio tris skulptūras (poza ant to paties žmogaus). Skulptorius sugalvoja, o molis demonstruoja. Visas jas reikia prisiminti. Kai pozos jau sukurtos, vienoj pusėj sustoja skulptoriai, kitoj – moliai, vyksta pozų demonstravimas. Po to apsikeičia vietomis ir vėl pakartoja žaidimą.
Antrą dieną taip pat žaidžiami žaidimai. Užsiėmimo pabaigoj vaikai popieriaus lape užrašo: „Buvo gera ir smagu, kad būtų daugiau tokių dienų!“
Susitikimo su mokytojais metu kūrybos agentė dalinasi projekto idėjomis, bando „užkrėsti“ kūrybiškumu, taip reikalingu būnant mokytoju. Visiems labai patiko šiltas, jaukus bendravimas, bendradarbiavimas, darbas ir buvimas grupėse.