Lithuanian Belarusian English French German Italian Latvian Polish Russian Spanish
Spausdinti

SVEIKATINGUMO PERTRAUKŲ SAVAITĖ

Autorius Moderatorius.

Spalio 6 – 10  dienomis mūsų  mokykloje vyko akcija „Sveikatingumo pertraukų savaitė“. Tai Lietuvos mokyklų bendruomenių savaitinė akcija, kurios tikslas  – atkreipti mokyklų bendruomenių (ypač mokinių) dėmesį į sveikos gyvensenos ir sveikatos stiprinimo svarbą, asmeninę atsakomybę už savo ir aplinkinių sveikatą, skatinti mokinius aktyviai leisti laisvalaikį, išmokti atsipalaiduoti po protinio darbo.

Kiekvieną rytą 8 kl. mokiniai prie pagrindinių mokyklos durų iškabindavo plakatą, pranešantį, kokia dienos tema ir kviečiantį aktyviai dalyvauti dienos veiklose.

Pirmadienis – „Judėjimo diena“

Pirmos ilgosios pertraukos metu visi dalyviai atliko mankštą, kuriai vadovavo 10 kl. mokiniai.

Antros ilgosios pertraukos metu šoko, skambant nuotaikingai muzikai.

Antradienis – „Tylos diena“

7 kl. mokiniai ir jų auklėtoja padėjo mokiniams įsirengti ramybės kampelius. Skambant raminančiai, atpalaiduojančiai muzikai, visi stengėsi kuo tyliau užsiimti įvairia veikla (piešti, skaityti, pinti ir pan.).

Trečiadienis – „Arbatos diena“

Ilgosios pertraukos metu vyko vaistažolinių arbatų degustacija (liepžiedžių, šeivamedžio, mėtų, šalavijų, čiobrelių, raudonėlių, jonažolių). Mokiniai ir mokytojai ragavo, skanavo ir sužinojo kokią naudą teikia žolelių arbatos, atrado mėgstamiausią. Daugiausiai balų surinko mėtų arbata. Taip pat mokiniams patiko jonažolių ir šalavijų arbatos. Sveikatos priežiūros specialistė išdalino brošiūras, kurios informavo apie vaistažolių naudą.

Technologijų mokytoja surengė piešinių parodą "Pusryčiai su arbata"

 

Ketvirtadienis – „Muzikos diena“

Pertraukų metų mokykloje skambėjo muzika. Mokiniai klausėsi, dainavo, šoko, linksmai leido laiką.

Penktadienis – Padėkos diena „Ačiū už...“

9 kl. mokiniai visiems mokytojams, mokyklos administracijos ir ūkio dalies darbuotojams  prisegė emblemas „Ačiū už šypseną“, „Ačiū už žinias“, „Ačiū už gerą žodį“ ir pan. Akcijos dalyviai rašė vieni kitiems padėkos laiškelius, ruošė atvirukus. Ilgosios pertraukos metu buvo skaitomi padėkos žodžiai mokiniams, mokytojams ir kitiems darbuotojams, išdalintos padėkos už dalyvavimą akcijoje.

Nuoširdžiai dėkojame visiems dalyvavusiems, organizavusiems ir kitaip prisidėjusiems prie akcijos. Ačiū!

Kapčiamiesčio Emilijos Pliaterytės mokyklos
direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Lijana Prapiestienė

 

 

Spausdinti

Pamoka "Augu sveikas ir švarus"

Autorius Moderatorius.

2014-10-01 dieną Kapčiamiesčio E. Pliaterytės mokykloje 1 – 4 klasių mokiniams vyko pamoka: „Augu sveikas ir švarus“. Mokiniai prisiminė, kas yra asmens higiena, kada reikia  plauti rankytes, valytis dantis ir kaip prižiūrėti drabužius. Pamokos eigoje mokiniai žiūrėjo senosios animacijos filmuką: „Dantų šepetukų karalienė“. Įtvirtinant pamokoje įgytas žinias, mokiniams buvo išdalintos asmens higienos užduotėlės. Dalyvavo 34 mokiniai.

                      Tikslas – siekiama mokinti mokinius asmens higienos, pabrėžiant jos svarbą prieš infekcijas.

Renginio organizatorius: visuomenės sveikatos priežiūros specialistė J. Brazauskienė

 

 

Spausdinti

KVIEČIAME DALYVAUTI AKCIJOJE

Autorius Moderatorius.

2014 m. spalio 6 – 10 d.

KAPČIAMIESČIO EMILIJOS PLIATERYTĖS MOKYKLOJE

vyks

AKCIJA „SVEIKATINGUMO PERTRAUKŲ SAVAITĖ“

Visą akcijos savaitę pertraukų metu atidarykime klasių langus, užrakinkime klasių duris, o visus mokinius, mokytojus ir kitus darbuotojus kviečiame į įvairias sveikatinimo veiklas.

Pirmadienis – „JUDĖJIMO DIENA“

Nervinė įtampa pamokų metu, nuolatinis skubėjimas dirgina nervų sistemą, sukelia pervargimą, alina organizmą. Judėjimas pertraukų metu gali sumažinti nuovargį ir palaikyti darbingumą. Jis daug naudingesnis, nei pasyvi veikla.

Pasiruoškime ir nusiteikime pajudėti pertraukų metu (pasirūpinkite tinkama apranga ir avalyne).

Antradienis – „TYLOS DIENA“

Triukšmas trukdo žmonių kasdieninei veiklai, mokymuisi, poilsiui ir bendravimui, ne tik dirgina, bet ir gali veikti žmonių sveikatą.

Įsirenkime ramybės kampelius (atsineškite pagalvėlių, patiesalų, sėdmaišių), kur galima pasėdėti, pailsėti, tyliai pažaisti, piešti, lipdyti... Pasistenkime, kad pertraukos šią dieną būtų tylios.

Trečiadienis – „ARBATOS DIENA“

Arbata ne tik sušildo vėsų vakarą ar puikiai atgaivina karštą vasaros dieną. Dauguma augalų turi gydomųjų savybių, todėl tokia arbata geriama kaip vaistas arba profilaktinė priemonė peršalus, sloguojant ir pan.

Ragaukime, skanaukime, išsiaiškinkime, kokią naudą teikia žolelių arbatos, atraskime mėgstamiausią ir ja pakeiskime įprastus gaiviuosius, gazuotus gėrimus.

Ketvirtadienis – „MUZIKOS DIENA“

Manoma, kad muzika galima išgydyti kai kurias ligas, numalšinti skausmą. Muzika atpalaiduoja, sumažina nuovargį, stresą, padeda atsikratyti neigiamų emocijų, lavina atmintį, didina intelektą...

Surenkime dainų pertraukas, klausykime muzikos.

Penktadienis – PADĖKOS DIENA „AČIŪ UŽ...“ 

Yra vienas žodelis, kuris visose kalbose turi daugiau prasmės, negu kiti žodžiai - tai žodis „AČIŪ“.  Tačiau ne visada šį žodį lengva ištarti, nors jis stiprina draugystę, kuria šiltesnius santykius ir... nieko nekainuoja.

Parašykime padėkos laišką suolo draugui, mokytojui, kitiems mokyklos darbuotojams. Pasidalinkime miela smulkmena. Pasakykime „AČIŪ“ už šypseną, už gerą žodį, už pagalbą, už... Juk mokykloje yra daugybė malonių ir padėkos vertų žmonių!

 

Organizatoriai 

 

 

Spausdinti

Anglų kalbos konkursas

Autorius Moderatorius.

                                                               SVEIKINAME

                                            raštingiausius  anglų kalbos mokinius!

     2014 metų rugsėjo mėnesio 26 dieną, minint Tarptautinę Europos kalbų dieną, Kapčiamieščio E. Pliaterytės mokykloje vyko raštingiausio anglų kalbos moksleivio konkursas. 6-10 klasių mokiniai atliko gramatinius tekstus ir varžėsi, kurie taisyklingiausiai geba rašyti anglų kalba.

     Ištaisius ir įvertinus darbus, paaiškėjo, kad tik keturias klaidas padarė Daumantė Ūsaitė, 8 klasės mokinė. Jai atiteko pirmoji vieta. Antroje vietoje, labai mažu skirtumu, tik 6 klaidas padarė 6  klasės mokinys Rokas Zelenauskas. Na, ir trečioje vietoje padariusi septynias klaidas- 8 klasės mokinė  Auksė Pujanauskaitė.

 

Smagu, kad mokiniai neprarado taisyklingos anglų kalbos  rašybos bei skyrybos įgūdžių. Nors jiems skirti tekstai buvo kur kas sudėtingesni, tačiau atsirado ir tokių mokinių, kurie rašydami nepadarė nė vienos klaidos. Kiti konkurso dalyviai padarė daugiau klaidų nei leidžia vertinimo normos, todėl jiems vietos nebuvo skirtos. Sveikiname nugalėtojus ir linkime nepamiršti anglų kalbos.

                                                                  Anglų kalbos raštingiausio moksleivio konkurso organizatorė

                                                                                                             Anglų kalbos mokytoja Ina Juškytė

Spausdinti

Lietuvos žydų genocido aukų diena

Autorius Moderatorius.

Rugsėjo 23-ąją mūsų mokykla kaip ir daugelis Lietuvos mokyklų minėjo Lietuvos žydų genocido aukų dieną. Holokausto aukų atminimo dieną nusprendėme paminėti liejant žvakes Veisiejų muziejuje. Kadangi  akmuo žydų tradicijoje užima svarbų vaidmenį. Todėl nusprendėme iš akmenų sudėlioti menorą ir šalia jos sudėti savo rankomis išlietas žvakes ir taip pagerbti genocido aukas.

Istorijos mokytoja Kristina Švitrienė

Spausdinti

Skanus ir naudingas užkandis – į mokyklą ar darželį

Autorius Moderatorius.

VALSTYBINĖS MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOS SPECIALISTAI INFORMUOJA:

Skanus ir naudingas užkandis – į mokyklą ar darželį

Prasidėjus mokslo metams daugelis tėvų suka galvą, kokį maistingą ir skanų užkandį įdėti vaikui į darželį ar mokyklą. Vyresnių klasių mokiniams taip pat iškyla klausimas, kuo būtų galima pakeisti bulvių traškučius, bandeles ir gazuotus gėrimus. Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) primena, kokie produktai tinkamiausi įsidėti į užkandžių dėžutę.

Užkandžiai puikiai padeda numalšinti alkį, tačiau jie neturėtų tapti vieninteliais dienos patiekalais. Pusryčiams, pietums ir vakarienei reikėtų rinktis virtus, troškintus, rečiau keptus patiekalus, o tarp trijų keturių pagrindinių valgymų, užkąsti rekomenduojama vaisių, uogų, daržovių, riešutų, pieno ir grūdinių produktų.

Kasdien – po obuolį, kriaušę ar slyvą

Šie vaisiai puikiai tinka įsidėti į užkandžių dėžutę, nes vaikui juos patogu valgyti, nesusitrina ir nepraskysta. O svarbiausia, kad turi labai daug naudingų medžiagų.

Obuoliuose gausu vitaminų C, B1, P, A, ląstelienos, pektinų, geležies, mangano, kalio, natrio, kalcio. Juose esantis didelis kiekis antioksidantų  apsaugo plaučius nuo žalingų medžiagų, esančių įkvepiamame ore. Manoma, kad obuoliai stabdo dantų ėduonį, emalio irimą, dezinfekuoja burnos ertmę. Taip pat jie padeda kovoti su antsvoriu. Mat obuoliuose esanti medžiaga, polifenolis, greitina riebalų sudeginimą organizme.

Kriaušės taip pat gardus ir naudingas organizmui užkandis. Be to, labai gerai numalšina troškulį, tad gali puikiai pakeisti gazuotus gėrimus. Svarbu, kad kriaušės gerokai lenkia kitus vaisius cinko kiekiu. Šio mikroelemento, kuris stiprina imunitetą, gerina virškinimo sistemos veiklą, padeda atsinaujinti ląstelėms, kriaušėse daugiau nei obuoliuose, slyvose, juoduosiuose serbentuose, žemuogėse. Daug kriaušėse ir kalio, svarbaus normaliai širdies veiklai. Taip pat šiuose vaisiuose yra vario, geležies, magnio, šiek tiek natrio, kalcio, fluoro, fosforo, jodo. Kadangi kriaušėse yra daug įvairių mikroelementų, jos gerina smegenų veiklą, padeda susikoncentruoti. 

Slyvos – dar vienas rudenėjančios gamtos skanėstas. Kuo jos praturtina organizmą?  Bene daugiausia slyvose B grupės vitaminų, tačiau yra nemažai ir vitamino C, karotino, o vitamino E kur kas daugiau nei vyšniose, apelsinuose, mandarinuose ar kriaušėse. Taip pat daug vitamino P, stiprinančio kraujagysles. Beje, šis vitaminas išlieka ir slyvų uogienėje ar kompote. Ypač daug šiuose vaisiuose vario, kuris saugo nuo depresijos, stiprina nervų sistemą. Yra nemažai širdžiai reikalingo kalio, organizmą stiprinančio cinko, kalcio, fosforo, šiek tiek natrio ir magnio. Tad slyvos gerina protinę veiklą, didina darbingumą bei atsparumą stresui. Slyvose gana daug angliavandenių, kurie labai lengvai pasisavinami ir yra puikus energijos šaltinis.

Džiovinti vaisiai – vietoj saldainio

Džiovinti vaisiai – maloniai saldūs, nes juose yra natūralaus cukraus (fruktozės ir gliukozės). Be to, džiovinant vaisius išlieka beveik visos naudingos medžiagos, kurios buvo ir šviežiuose: kalcis, geležis, magnis, kalis, pektinai, įvairūs vitaminai. Bet labiausiai džiovinti vaisiai vertinami dėl juose esančios virškinimą gerinančios ląstelienos, kuri absorbuoja vandenį ir dalyvauja maistui judant organizme. Užkandžiui galima rinktis saujelę įvairių džiovintų vaisių arba savo mėgstamų. Štai razinos stiprina širdį ir nervų sistemą, o džiovintos slyvos stiprina regėjimą, reguliuoja medžiagų apykaitą, didina organizmo atsparumą peršalimo ligoms. Abrikosai nuima įtampą. Iš visų džiovintų vaisių jie turi daugiausia kalio, fosforo ir geležies, todėl, dažnai valgant džiovintų abrikosų, pagerėja medžiagų apykaita, širdies darbas, sumažėja fizinė ir emocinė įtampa. Datulės sukaupia  ypač daug vitamino B5, kuris gerina darbingumą ir padeda susikaupti.

Traškus užkandis

Kai norisi užkąsti, galima rinktis duoniukus, trapučius ar paplotėlius. Paplotėliai dažniausiai kepami iš rupiai maltų miltų, nenaudojant nei mielių, nei druskos. Duoniukų pagraužti vaikams kur kas naudingiau nei riestainių ar sausainių. Mat jie gaminami iš įvairių grūdinių kultūrų: kviečių, miežių, rugių. Gamintojai siūlo ir plonų duonos traškučių su kmynais, česnakais, įvairiais grūdais, be mielių.

Riešutai suteikia energijos

Riešutai puikiai numalšina alkį. Tad jie tinka ne tik kaip užkandis tarp pagrindinių valgymų, bet ir tuomet, kai nėra galimybės suvalgyti šilto maisto. 100 gramų riešutų yra net 600 kilokalorijų ir daug nesočiųjų riebiųjų rūgčių, suteikiančių energijos. Riešutuose gausu aminorūgščių, vitamino E, folio rūgšties. Nemažai riešutuose ir mineralų, stiprinančių imunitetą: vario, magnio, kalio, cinko, jodo ir seleno. Kokius riešutus rinktis? Anakardžiai labai naudingi smegenims, juose  nemažai angliavandenių, o viename jų grame geležies beveik tiek pat, kiek mėsoje. Lazdynų riešutuose – daug augalinių riebalų, mažinančių cholesterolio kiekį kraujyje. Migdoluose iš visų riešutų daugiausia kalcio, daug magnio, vitamino E. Graikiniuose riešutuose ypač daug vitamino C.

Sūrio lazdelės – maistingas ir smagus užkandis

Tiek jaunesni, tiek vyresni vaikai mielai plėšo sūrio gijas, tad sūrio lazdelės – puiki alternatyva bulvių traškučiams ar sausainiams. Sūris – maistingas produktas, ypač vertinamas dėl baltymų, teikiančių žmogaus organizmui aminorūgštis. Jame yra ir žmogaus organizmui būtinų A, B grupės vitaminų bei mineralinių medžiagų. Dažniausiai sūrio lazdelės gaminamos be skonio stipriklių, nededama ingredientų, pagamintų iš genetiškai modifikuotų produktų. 

 ŠALTINIS : http://vmvt.lt/lt/naujienos/3837/